Ruangan gua promote bisnes akak bisnes

Ni iklan akak bisnes punye spot, lu orang jangan nk komplen banyak. Akak bisnes dah sound gua awal-awal letak link dier kat tempat paling obvious. Marketing kena agresif dan kencang, ujar Rahim Osemness kepada gua. Lagipun gua tau gua banyak kontek hehe..



Perkhidmatan andaman dan mekap mekap..







apa jenis topik yang patut gua ketengahkan?

Sunday, May 30, 2010

Membaca Jambatan ilmu



disklaimer: gambar yang takde mengena dengan entry, cume mengimbau kenangan lama gua final year kat niuzilen. Gua yang duduk paling kiri, berimejkan yakuza raub. Gua dah kate dulu gua macho gile kehkehkeh


Arini gua penat. Semalam gua penat. Kemarin pun gua penat.
Penat sungguh kerjaya baru gua bersama akak bisnes. Berkantin begitu menguji kadar ingatan duit belen budak budak yang gua kene pulang balik. Seb baik dulu gua tere congak duit, takde la akak bisnes rugi sebab gua. Ade jugak budak budak yang mengetest kepoweran gua dalam bidang permatematikan, lantas gua sahut dengan yakin. Sebagai menghormati konsep asbabul wurud, gua balas dengan hukum pembezaan sin kos tangen kehkehkeh. Gua ade idea ngan budak budak ni, nanti gua nak pikir lama sket sebelum test idea gua nih.

Kurang seminggu gua dah kene berlagak cool, siries dan matang. Adoyai. Komitmen komitmen. Gua rase gua bole kasik yang terbaik. Go go go!

Tadi gua baca blog dr. maza. Pergh, dah lama gua tak rase mende provokatif macam ni, macam isu tahlil, isu akad nikah and isu israiliyyat. Paling bes isu semayang raye dan peguam syariah bukan islam, memang mencabar status quo masyarakat! Gua dah kate gua anti taklid buta. Bagi gua tu sume bangang, bodoh dan membunuh semangat ingin tahu. Kalau dah semangat dah mati, memang konpem lu kat takuk lama lah. Salah sendiri mau ingat. Kalau tak challenge diri sendirik, macamana mau maju. Dok la lama lama kat comfort zone, memang intelektual lu macam tu jugak la. Dah 18 belas tahun jangan ekspek nak rase level otak manager tokey ayam. Ptuiih!

Kat niuzilen bole la gua gunekan sumber yang memang provokatif kat sana. Culture, orang orang dan media. Orang puteh kat sana memang sah sah la suke sangat tanye. Gua pun dah malas nak jawab. Bukan ape, gua masa tu belom lagi terer bab bab nak balas balik dalam pengisian intelek. Setakat dok malaya yang comfort zone, memang sah la TAKDE orang nak cabar belief setempat. Gua tak kate niuzilen bagus, niuzilen haprak jugak, memang haprak pon. Tapi amik la sesuatu yang baik untuk improve diri sendiri ye tak?

Gua dulu banyak amik skill skill dan idea dari family guy dan southpark. Klaka tahap gaban la, tapi gua suke cara diorang olah isu. Memang terkena tapi halus. Bes lagi gempak. Sempoi dan senang difahami.

Untuk brader brader yang klem gua takleh lawan jurunikah, gua dah kate kesalahan nada dengan perkataan yang membawa maksud literal gua takleh accept. Bagi gua tu bodoh karut dan penuh dengan tokok tambah. Agama kite mudah dan tak menyusahkan. Jangan nak tokok tambah dan menyusahkan ummah. Gua memang tak makan taklid bute, gua tentang abes abesan.

p/s: Entry gua kali ini berunsurkan ilmiah sket. Bukan ape, gua nak share ape yang gua rase dengan kutu kutu lain. Bukan nak berlagak bagus, gua nak sedarkan masyarakat gunelah akal otak dengan baik, jangan dok ingat kate orang kononnye alim takleh dipertikaikan. Jumud jumud!

No comments:

Post a Comment

ruangan untuk fire gua